Leveringsvoorwaarden


Confy verstuurt uw bestelling zo spoedig mogelijk zodat ze maximum binnen 5 werkdagen bij u toekomt. Hiervoor werken we samen met bPost, of voor omvangrijke leveringen zoals paletten met GLS, Distrilog of Dematra.

Verzendkosten kunnen eenvoudig gesimuleerd worden op onze website:
Plaats de gewenste producten in het winkelmandje. In uw winkelmandje ziet u de verzendkosten. Deze zijn afhankelijk van de bestemming en het gewicht.

Wanneer de verzendkosten hoger dan 60 euro nationaal of 90 euro internationaal oplopen kunnen wij de goederen via een pallet leveren waardoor verzendkosten worden gelimiteerd. Wij zullen u in dit geval contacteren en teveel betaalde verzendkosten terugbetalen.
 

Hieronder onze algemene leveringsvoorwaarden:

De bestelling wordt geleverd op het afleveradres dat de Klant tijdens de bestelprocedure opgaf, en volgens de vermelde modaliteiten.
De bestelde producten kunnen enkel geleverd worden op een adres in België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland, en niet in een postbus.

Confy behoudt zich het recht voor om voor elke bestelling de meest geschikte leveringsmethode te kiezen. Zij kan er dus voor kiezen om een bestelling aangetekend te verzenden naar aanleiding van de kenmerken van de bestelling ( bedrag, de leveringshistoriek (eerdere problemen gemeld door de Klant, eventueel geschil inzake de aflevering...) of objectieve criteria die laten vermoeden dat zich problemen zullen / kunnen voordoen met de aflevering (niet-conforme brievenbus, gedeelde brievenbus van meerdere bestemmelingen...).


Leveringstermijnen

Bestelling waarvoor Confy ook een betaalbevestiging heeft toe gekregen worden door Confy zo spoedig mogelijk verzonden. Deze bestellingen zullen normaliter binnen 5 werkdagen op het door de Klant vermelde leveringsadres bezorgd worden.

De leveringstermijnen zijn normale verwerkings- en leveringstermijnen en worden enkel ter informatie meegedeeld. De niet-naleving van die indicatieve leveringstermijnen kan geen aanleiding geven tot eender welke vorm van aanvraag tot schadevergoeding uit hoofde van de Klant.

Indien één of meer bestelde producten niet binnen de 15 kalenderdagen na de bevestiging en betaling van de bestelling op het meegedeelde afleveradres toekomen, moet de Klant binnen een redelijke termijn contact opnemen met Confy (waarvan de gegevens bovenaan deze Voorwaarden staan) om de status van zijn bestelling te controleren.

Indien de Klant het bewijs levert dat de bestelling niet werd geleverd binnen een termijn van 15 kalenderdagen na de bevestiging en betaling ervan, kan de Klant de bestelling zonder vergoeding opzeggen, voor zover hij dat doet per e-mail of aangetekende brief naar het contactadres bovenaan vermeld in deze Voorwaarden.

De bedragen die de Klant reeds betaald zou hebben, worden hem dan terugbetaald binnen de 30 dagen na de ontvangst van de aanvraag tot opzegging.

Als de bestelling niet geleverd wordt, heeft de Klant na de bevestiging en betaling van zijn bestelling 45 kalenderdagen de tijd om Confy daarvan schriftelijk op de hoogte te brengen.  Na die termijn wordt de bestelling de facto beschouwd als geleverd en door de Klant aanvaard, en kan er geen omruiling of terugbetaling meer plaatsvinden.

Confy behoudt zich het recht voor om de levering van producten op te splitsen volgens hun beschikbaarheid. Als de levering van een bestelling wordt opgesplitst, wordt het laatste product geleverd binnen voormelde termijn van 15 dagen.

Wanneer een product op de website zelf bestaat uit verschillende artikelen, wordt dit product niet opgesplitst bij de levering. 

De Klant mag zijn bestelling betalen per overschrijving. In dat geval zal Confy de bestelling pas behandelen na ontvangst van het verschuldigde bedrag.  De leveringstermijnen zijn dus langer dan wanneer de Klant een ander betaalmiddel gebruikt, en zijn met name afhankelijk van het ogenblik waarop zijn financiële instelling de aanvraag voor een overschrijving ontvangt en de tijd die nodig is om ze te verwerken.


Leveringskosten

De eventuele leveringskosten die voor rekening zijn van de Klant worden tijdens het aankoopproces online meegedeeld.  Die kosten worden ook vermeld in de bevestigingsmail en bijgeteld bij de prijs voor de / het bestelde product(en) en diensten.

Indien Confy omwille van de beschikbaarheid de levering opsplitst, worden de eventuele verwerkingskosten slechts één keer aangerekend. 


Conformiteit

Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan Confy.

Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door Confy was geboden.

© 2017 - 2021 Confy | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel